Stora PR-priset 2018
Susanna Eriksson, Scoopit Media & Communication, tillsammans med Åsa Ragnarsson från PR-byrån "Far from standard" när Stora PR-priset delades ut på Mosebacke i Stockholm i början av februari.
Stora PR-priset gick i år till Prat PR för sina affärsavgörande PR-insatser för den nya restaurangappen Rator. På andra och tredje plats kom två organisationer, Maskrosbarn och Barncancerfonden, som med framgång genomfört PR-kampanjer för att lyfta fram utsatta barns behov.
– Syftet med Stora PR-Priset är att premiera ett gediget PR-arbete med ett långsiktigt syfte, en noggrann analys, smart strategi, kreativt genomförande och hållbart resultat. Årets vinnare är ett tydligt exempel på när PR-byrån verkligen haft en avgörande betydelse för resultat och uppdragsgivare, säger Lars-Ola Nordqvist, vice ordförande i juryn för Stora PR-Priset 2018.
Utmärkelsen Stora PR-Priset instiftades 2010 och arrangeras årligen av branschföreningen Svenska PR-företagen. Både en förjury och en expertjury har gått igenom alla inlämnade bidrag för 2017 års bästa PR-arbete och röstat fram vinnarna av Stora PR-priset 2018.